اخبار صنعت ایران و جهان

نشر اخبار صنعتی ایران و جهان

اخبار صنعت ایران و جهان

نشر اخبار صنعتی ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

طراحی یک الکتروموتور تک فاز در مقایسه با یک موتور سه فاز نسبتاً ساده است. آنها معمولاً در وسایل الکتریکی کوچکتر مانند ابزارهای برقی نصب می شوند. یک موتور تک فاز جریان مستقیم (DC) پس از وصل شدن برق به طور خودکار شروع به چرخش می کند، اما یک موتور تک فاز جریان متناوب (AC) برای شروع چرخش به خازن نیاز دارد. این به این دلیل است که جریان متناوب AC حدود 60 بار در ثانیه متناوب می شود، بنابراین بدون خازن، موتور به جای چرخش، به سادگی می لرزد. اتصال یک موتور تک فاز، اعم از DC یا AC، نسبتاً ساده است.

 

 

موتور الکتریکی DC

مرحله 1

پانل موتور الکتریکی تک فاز DC را بردارید تا بتوانید به کانکتورهای ترمینال دسترسی داشته باشید. از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های نگهدارنده پانل در جای خود استفاده کنید و سپس با انگشتان خود را بردارید. دو کانکتور ترمینال در یک موتور DC وجود دارد: برق و خنثی. پیچ های رابط ترمینال را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید. آنها را به طور کامل خنثی نکنید.

 

 

گام 2

1 اینچ پلاستیک بیرونی را از انتهای یک نوار سیم دو هسته ای AWG 14 با استفاده از سیم کش ها جدا کنید تا به دو سیم داخلی قرمز و مشکی برسید. حدود ¼ اینچ پلاستیک را از انتهای دو سیم داخلی رنگی با استفاده از نوارهای سیم کش جدا کنید. این هسته فلزی را آشکار می کند.

 

مرحله 3

سیم سیاه را زیر پیچ ترمینال با برچسب "-،" "N" یا "Neu" بکشید و سپس پیچ را سفت کنید. سیم قرمز را زیر پیچ ترمینال با برچسب "+"، "Live" یا "L" بلغزانید و سپس پیچ را سفت کنید.

 

مرحله 4

درپوش اتصال ترمینال را تعویض کنید. پیچ ها را داخل سوراخ قرار دهید و آنها را سفت کنید. از همین روش برای اتصال انتهای مخالف سیم به منبع تغذیه استفاده کنید، که برای یک موتور DC احتمالاً یک ترانسفورماتور یا بسته باتری است، زیرا آنها با ولتاژ پایین کار می کنند.

 

موتور الکتریکی AC

 

مرحله 1

از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های نگهدارنده صفحه اتصال ترمینال روی موتور تک فاز AC استفاده کنید. پانل را با انگشتان خود بردارید. سه کانکتور وجود دارد: زنده، خنثی و زمین. سه پیچ ترمینال را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید، اما پیچ ها را به طور کامل باز نکنید.

 

گام 2

1 اینچ پلاستیک بیرونی را از انتهای یک نوار سه هسته ای سیم 12 گیج AWG جدا کنید تا سه سیم رنگی داخلی نمایان شود. سیم ها سبز یا سبز و زرد راه راه برای زمین، سفید یا خاکستری برای خنثی، و سیاه و سفید، اما گاهی اوقات نارنجی یا قرمز، برای زنده هستند. ¼ اینچ پلاستیک رنگی را از انتهای سه سیم جدا کنید.

 

مرحله 3

سیم سبز رنگ را زیر کانکتور ترمینال با برچسب "Gnd" یا "T" بلغزانید و سپس پیچ را محکم کنید. سیم سفید را زیر کانکتور ترمینال با برچسب "N"، "Neu" یا "-" بکشید و سپس پیچ را ببندید. سیم سیاه را زیر کانکتور ترمینال با برچسب "L"، "Live" یا "+" بکشید و سپس آن را ببندید. پیچ

 

مرحله 4

پانل اتصال ترمینال را تعویض کنید. پیچ ها را در سوراخ های پیچ قرار دهید و پیچ ها را محکم کنید.

 

مرحله 5

یک دوشاخه را در انتهای مخالف سیم قرار دهید، اگر یکی از آنها قبلاً وصل نشده است. سیم را همانطور که قبلاً توضیح دادیم با استفاده از سیم کش ها جدا کنید. پوشش دوشاخه را با استفاده از پیچ گوشتی بردارید و سپس پیچ های سه قطب پایانه دوشاخه را باز کنید. سیم سبز را به ترمینال بالا وصل کنید، سیم سفید را به ترمینال پایین سمت چپ وصل کنید و سپس سیم سیاه را به ترمینال پایین سمت راست وصل کنید. پیچ های ترمینال را ببندید و درپوش دوشاخه را عوض کنید. پیچ را محکم کنید تا درپوش دوشاخه در جای خود ثابت بماند.

  • ۰۳/۰۲/۰۵
  • سهیلا سهیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی