اخبار صنعت ایران و جهان

نشر اخبار صنعتی ایران و جهان

اخبار صنعت ایران و جهان

نشر اخبار صنعتی ایران و جهان

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسته به نوع ماشین و کاربرد مورد نیاز، برخی از موتورها بهتر از بقیه کار می کنند. اگر از تجهیزات کوچکتری استفاده می کنید که به اسب بخار کمتری نیاز دارند، موتور تک فاز بهترین کار را برای نیازهای شما خواهد داشت.

 

در حالی که این نوع موتور معمولاً برای سال ها کار می کند، با گذشت زمان فرسوده می شود. اگر به دنبال تعویض الکتروموتور تک فاز هستید، کاجیلی دارای طیف وسیعی از موتورهای تک فاز BS است. این موتورها مطابق با استانداردهای قابل اجرا IEC تولید می شوند و از نوع محصور شده، دارای تهویه خارجی و با خازن کارآمد به طور دائم متصل هستند. اگر علاقه مند به نصب یک موتور تک فاز جدید هستید، امروز از گوردون راسل قیمت درخواست کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موتورهای تک فاز به خواندن ادامه دهید.

 

تفاوت بین الکتروموتور تک فاز و سه فاز

دو نوع موتور وجود دارد، موتور تک فاز و موتور سه فاز. موتورهای تک فاز نسبت به موتورهای سه فاز به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و اغلب سالها عمر بیشتری خواهند داشت. این موتورها معمولاً در دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده می‌شوند که به سطوح پایین‌تری از اسب بخار نیاز دارند یا زمانی که استفاده از موتور سه فاز ناکارآمد است.

 

موتورهای تک فاز ساختاری مشابه موتور سه فاز دارند، از جمله سیم پیچ AC که روی استاتور قرار می گیرد و هادی های اتصال کوتاه که در یک روتور استوانه ای قرار می گیرند. بزرگترین تفاوت بین این دو موتور این است که با یک موتور تک فاز، تنها یک منبع تغذیه به استاتور وجود دارد (از این رو نام آن است).

 

ویژگی کلی الکتروموتورهای تک فاز

انواع: انواع مختلفی از موتورهای تک فاز وجود دارد. برخی از اینها خازن دو سوپاپ، خازن استارت، اسپلیت فاز، خازن شکاف دائم، روتور زخمی و موتورهای قطب سایه دار هستند. هر نوع موتور مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

موارد استفاده: موتورهای تکفاز در تجهیزات و ماشین هایی استفاده می شود که اندازه آنها کوچکتر است و نیاز به اسب بخار کمتری دارند (مثلاً یک اسب بخار). این شامل تجهیزاتی مانند پمپ ها، یخچال ها، فن ها، کمپرسورها و مته های قابل حمل است.

 

عملکرد: موتورهای القایی تک فاز بدون سیم پیچ کمکی استاتور که توسط جریان خارج از فاز هدایت می شود، خود راه اندازی نمی شوند. سیم پیچ کمکی یک موتور خازن شکاف دائمی دارای یک خازن به صورت سری در هنگام راه اندازی و راه اندازی است. موتورهای تک فاز به خودی خود میدان مغناطیسی ایجاد نمی کنند، بنابراین باید سوئیچ فعال شوند تا روتور حرکت کند. این نوع موتور تنها زمانی قادر به کار است که روتور به حرکت درآید و میدان مغناطیسی ایجاد شود.

 

مزایا: موتورهای تک فاز مزایای زیادی دارند. برای شروع، ساخت موتورهای تک فاز نسبت به سایر انواع موتورها هزینه کمتری دارند. موتورهای تک فاز معمولاً به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند، اغلب نیازی به تعمیر ندارند، و در صورت نیاز، تکمیل آنها نسبتاً آسان است. موتورهای تکفاز سال‌ها نیز دوام خواهند آورد و معمولاً بیشتر خرابی‌های موتورهای تک فاز ناشی از کاربرد نامناسب است و نه نقص ساخت خود موتور.

 

معایب: در حالی که موتورهای تک فاز از نظر مکانیکی ساده هستند، این بدان معنا نیست که آنها کامل هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد. در مواردی شناخته شده است که آهسته کار می کنند، بیش از حد گرم می شوند، یا حتی شروع نمی کنند، بیش از حد گرم می شوند یا کند می شوند. اگر در هنگام لمس موتور ضربه ای احساس شود، موتور مشکل دارد که باید سریعا تعمیر شود.

  • سهیلا سهیلی